Monday 4 June 2012

Cabaran menyimpan wang - inspirasi dari Abang Abu Mekanik Wang

Kadang-kadang kita dapati adalah sangat susah untuk menyimpan wang. Ada saje alasan untuk kita tidak menyimpan duit. Bila kita dah simpan duit, barulah kita boleh kita laburkannya pada benda yang lebih bermanfaat. Haritu kami ada menghadiri program pengurusan kewangan. Penceramahnya ialah Abang Abu, jutawan Malaysia yang tinggal di Singapura. Dari program yg kami hadiri tu, kami mendapat inspirasi untuk membuat program "Cabaran Menyimpan Wang 2012". Kami khususkan bulan Jun ni adalah bulan menyimpan wang. Jom semua kita sama-sama buat. Benda paling utama yang kita perlukan adalah....Tabung!




Cabaran ini adalah cabaran selama 30 hari. Setiap hari kami akan post kan cabaran dan jika anda mahu anda boleh turut serta sekali. Pada akhir cabaran, kita akan lihat semula berapa banyak duit yang kita berjaya simpan.


Ok kita mulakan..


Cabaran 1: Letakkan tabung di dalam bilik tidur anda berhampiran dengan almari cermin. Setiap kali anda melihat diri anda di cermin, anda perlu memasukkan duit syiling sekurang-kurangnya 5 sen dalam tabung anda. Cabaran bermula sekarang dan berakhir pada hari esok pada pukul 10 malam.


Selamat menyimpan!


Ikhlas,


Zakq innovations

No comments:

Post a Comment